
Vad du behöver veta om URL:er, SEO och AI 2025
URL:er kanske inte är det mest spännande inom SEO, men de är fortfarande en viktig del av hur både Google och användare tolkar din sajt. I takt med att AI
Här har vi samlat alla våra digitala artiklar och andra intressanta texter som ni får ta del av. Vi uppdaterar vårt bibliotek kontinuerligt och försöker hela tiden skriva intressanta artiklar som vi tror inspirerar!
Sammantaget är den här platsen ett utmärkt ställe för företagare, marknadsförare och alla som är intresserade av att lära sig mer om marknadsföring. Den erbjuder en mängd användbar information och expertis som kan hjälpa till att förbättra marknadsföringen av en produkt eller tjänst.

URL:er kanske inte är det mest spännande inom SEO, men de är fortfarande en viktig del av hur både Google och användare tolkar din sajt. I takt med att AI

Artificiell intelligens har redan förändrat stora delar av hur vi arbetar med marknadsföring, inte minst inom områden som kundtjänst, sökmotoroptimering och annonsautomatisering. Nu står vi inför nästa förändring: AI-drivna shoppingupplevelser.

Söket förändras. AI-assistenter som ChatGPT och Gemini ger svar istället för länkar. I den här guiden förklarar vi vad AI-optimering och Answer Engine Optimization innebär och hur det hänger ihop

Om du hört talas om digital marknadsföring har du säker stött på termen ”landningssida”. Men vad betyder det egentligen och varför är det så viktigt för företag? Låt oss ta

EO har förändrats. Det räcker inte längre att bara optimera för rätt sökord eller bygga länkar. Google vill att innehållet som rankar högst ska vara skapat av riktiga experter med

Vilken är egentligen den bästa marknadsföringsbyrån? Det är en fråga många ställer sig när det är dags att ta nästa steg i sin digitala strategi. För att hjälpa dig på

ROAS (Return On Ad Spend) är ett avgörande mått inom digital marknadsföring, som används för att mäta de intäkter en annonskampanj genererar jämfört med dess kostnad. Genom att beräkna detta

Meta har avslöjat en nyhet för annonsörer: en begränsad beta-lansering av native integration mellan Meta Ads och Google Analytics 4 (GA4). Detta är ett stort steg framåt som förenklar dataintegrationen

oogle Merchant Center Next – Googles senaste uppgradering som har potential att omforma landskapet för digital marknadsföring och e-handel.

Att synas på Google är avgörande för att din webbplats ska nå ut till en bred publik. En viktig aspekt av detta är att se till att Google indexerar din

Hur ska vi då gå tänka när hela världen och dess människor blir digitala? Runt år 2000 låg den digitala marknadsföringen på 3% av den totala reklam och marknadsföringen som

Det populäraste sociala mediet i Sverige är Youtube tätt följt av Facebook och Instagram. Men där bakom växer nya sociala medier fram med ungdomarna. I de lägre åldrarna är det

Sammanfattningsvis måste kommunikationen hos en fullservicebyrå fylla många olika funktioner, vare sig det syftar till byggnad av hemsidor, social media marketing eller SEO. Det är därför viktigt att ha en

Är du som många andra osäker på hur man bemästrar ett kundmöte och ger bästa möjliga intryck? Det viktigaste är att vara dig själv, men det finns också andra saker

Det finns flera olika tillvägagångssätt för att skapa ”rätt” content för just din målgrupp, men steg ett är att se ditt innehåll ur en potentiell kunds perspektiv. Det kan därför

Sammanfattningsvis så ser vi att TikTok är på väg mot att bli en stor spelare i annonseringssammanhang och vi tror att det inte kommer stå förens vi talar om TikTok-ads

Du får en enorm räckvidd med dina annonser och kan nå din målgrupp även när de inte aktivt söker efter dig. Du finns hos dem när de är inne på

Jag har insett att man kan arbeta hårt samtidigt som man kan sitta med ett leende på läpparna bara man omger sig med självklart drivna människor men framförallt genuina och

En sökmotors syfte är att hjälpa människor att hitta det de letar efter online. Oavsett om du söker efter en produkt, letar efter en restaurang eller vill boka en semester

Er målgrupp finns fortfarande där ute och konsumerar. Men när de blir försiktigare och mer eftertänksamma måste ni fortsätta satsa på marknadsföringen för att få dessa affärer. Man kan inte

Din webbplats ska skapas med dina köpare i fokus, många gör misstaget att skapa innehåll baserat på vad företaget vill säga. Det kan vara om sin historia, sina USP:ar eller