fbpx

Digital Marknadsföring

Låt oss vara med på resan redan från start!

För oss på Marknadsföringsbyrån började allt med en idé, en idé om att vilja utveckla den digitala marknadsföringen hos företag. Marknadsföringsbyrån startades 2016 och har sedan dessa bara växt sig större och starkare.

Marknadsföringsbyråns vision är att vara en fullservicebyrå som jobbar tillsammans med er för att ni ska uppnå era mål. Med ett nära samarbete kommer ni få experthjälpen ni behöver till ert företag. Med verktyg, kunskap och ett starkt team hjälper vi företag att attrahera nya kunder, öka konverteringen och växa! 

Vår tanke har alltid varit att alla företag ska få hjälp med att utvecklas. Alla har vi någon gång startat upp med en idé och velat utveckla den.

Digital marknadsföring

För oss på Marknadsföringsbyrån började allt med en idé, en idé om att vilja utveckla den digitala marknadsföringen hos företag. Marknadsföringsbyrån startades 2016 och har sedan dessa bara växt sig större och starkare.

Marknadsföringsbyråns vision är att vara en fullservicebyrå som jobbar tillsammans med er för att ni ska uppnå era mål. Med ett nära samarbete kommer ni få experthjälpen ni behöver till ert företag. Med verktyg, kunskap och ett starkt team hjälper vi företag att attrahera nya kunder, öka konverteringen och växa! 

Vår tanke har alltid varit att alla företag ska få hjälp med att utvecklas. Alla har vi någon gång startat upp med en idé och velat utveckla den.

Låt oss vara med på resan redan från start!

Det breda uttrycket

Digital marknadsföring är en form av marknadsföring som använder digitala kanaler som internet, sociala medier, email och mobilappar för att nå ut till målgruppen. Denna form av marknadsföring har blivit alltmer populär på grund av den snabba och enkla kommunikationen som digitala kanaler tillåter. Det finns olika typer av marknadsföring på internet, som sökmotorsoptimering (SEO), annonsering på sociala medier och content marketing.

Sökmotorsoptimering handlar om att förbättra en webbplats rankning på sökmotorer som Google, så att den dyker upp som ett högre resultat när människor söker efter nyckelord relaterade till företaget. Det kan innebära att man använder sökordsanalys och anpassar innehållet på webbplatsen för att få bättre placeringar i sökresultaten.

Sociala medier är också en viktig plattform för digital marknadsföring. Genom att skapa innehåll som är intressant och engagerande för målgruppen, kan företaget bygga upp en stark online-närvaro och öka sin brand awareness. Det är också möjligt att använda annonser på sociala medier för att nå ut till en specifik målgrupp och öka trafiken till webbplatsen. Annonsering på sociala medier innebär att man annonserar på plattformar som Facebook, Instagram och LinkedIn.

Content marketing är en strategi som syftar till att skapa och dela användbart och relevant innehåll med syfte att attrahera och behålla en specifik målgrupp. Detta innehåll kan ta form av bloggar, artiklar, videoklipp, podcast, e-böcker och mycket annat. Syftet med content marketing är att skapa intresse hos målgruppen och få dem att engagera sig med företaget, med målet att öka försäljningen.

Ta reda på mer

Kontakta oss

Vi på Marknadsföringsbyrån vill hjälpa ditt företag att ta sig an Digial marknadsföring på det mest effektiva sättet. 

  • Vad har gjorts tidigare?
  • Vilka möjligheter inom det digitala finns?
  • Vad är syftet med arbetet?

Vi går igenom ett flertalet steg tillsammans med er för att skapa den bästa strategin och sedan det mest effektiva operativa arbetet.

Sociala medier

Sociala medier är webbplatser och appar som tillåter användare att skapa och dela innehåll som text, bilder, videor och ljudfiler med andra användare. Dessa plattformar är ett populärt sätt för människor att hålla kontakt med vänner och familj, men de används också för att följa kändisar, företag och organisationer.

Den största kanalen idag som används av flest målgrupper är Facebook med cirka 5.9 miljoner användare i Sverige. Många företag har egna sidor där de skapar kontakt med kunder och presenterar sin produkt för den större massan. Vill man specifikt nå den yngre generationen är Instagram, Snapchat och TikTok relevanta kanaler att annonsera genom, där gäller det att skapa relevant innehåll i form av trendsäkra videos eller bilder. LinkedIn är en passande kanal för b2b – en plats där företag och professionella söker nya kontakter och innovativa idéer. Självklart kan du kombinera dessa kanaler i din annonsering på sociala medier för att nå ut till fler, så länge innehållet är korrekt formaterat för diverse plattformar.

Marknadsförings Kanaler

Internet idag

Internetanvändningen har ökat kraftigt i Sverige de senaste åren och idag är det nästan alla som har tillgång till internet på något sätt. Många använder internet för att kommunicera med andra, genom att skicka e-post eller använda sociala medier. Dessa plattformar har blivit en viktig del av många människors vardag och har gjort det enklare för oss att hålla kontakt med vänner och familj som bor på andra platser.

Internet används också ofta för att söka information, både av privata personer och företag. Det finns en stor mängd olika webbplatser med information om allt mellan himmel och jord, och det är lätt att hitta svar på de flesta frågor som man kan tänkas ha.

En annan vanlig användning av internet i Sverige är för att handla. Många företag har webbplatser där man kan beställa och köpa olika produkter och tjänster, och det är vanligt att man som konsument väljer att handla online i stället för att besöka fysiska butiker.

Många människor använder internet för att underhålla sig. Det finns en stor mängd olika webbplatser med spel, filmer, tv-program och annat innehåll som kan underhålla och förströ oss.

Kontakta oss

Vill ni ha hjälp med er marknadsföring
eller höra mer om våra tjänster?