fbpx

Snapchat som verktyg

Snapchat är en populär social media-app där användare kan skicka snabbmeddelanden och foton som ”försvinner” efter en viss tid. Många företag har börjat använda Snapchat som en plattform för marknadsföring på grund av dess populäritet bland unga målgrupper.

En av de största fördelarna med att använda Snapchat för marknadsföring är att det ger företag möjlighet att skapa personliga och engagerande innehåll för sina följare. Genom att använda Snapchat-funktioner som geofilter och linser kan företag skapa unika och underhållande innehåll som sticker ut från mängden.

Ett annat sätt för företag att nå ut till sina följare på Snapchat är genom att använda ”Snap Ads”, en form av annonser som visas mellan Snaps i en användares flöde. Dessa annonser kan vara i form av bilder, videor eller interaktiva minispel, och kan länka till företagets hemsida eller en annan webbplats för att få användare att ta en åtgärd.

  • 90% av alla i Sverige använder Social medier
  • Nå din precisa målgrupp
  • Visa upp bilder, filmer & produkter
  • Anpassat material till varje målgrupp
  • Retargeting och analyser
  • Skapa ett varierat innehåll

Digital marknadsföring

För oss på Marknadsföringsbyrån började allt med en idé, en idé om att vilja utveckla den digitala marknadsföringen hos företag. Marknadsföringsbyrån startades 2016 och har sedan dessa bara växt sig större och starkare.

Marknadsföringsbyråns vision är att vara en fullservicebyrå som jobbar tillsammans med er för att ni ska uppnå era mål. Med ett nära samarbete kommer ni få experthjälpen ni behöver till ert företag. Med verktyg, kunskap och ett starkt team hjälper vi företag att attrahera nya kunder, öka konverteringen och växa! 

Vår tanke har alltid varit att alla företag ska få hjälp med att utvecklas. Alla har vi någon gång startat upp med en idé och velat utveckla den.

Låt oss vara med på resan redan från start!

Digital marknadsföring

För oss på Marknadsföringsbyrån började allt med en idé, en idé om att vilja utveckla den digitala marknadsföringen hos företag. Marknadsföringsbyrån startades 2016 och har sedan dessa bara växt sig större och starkare.

Marknadsföringsbyråns vision är att vara en fullservicebyrå som jobbar tillsammans med er för att ni ska uppnå era mål. Med ett nära samarbete kommer ni få experthjälpen ni behöver till ert företag. Med verktyg, kunskap och ett starkt team hjälper vi företag att attrahera nya kunder, öka konverteringen och växa! 

Vår tanke har alltid varit att alla företag ska få hjälp med att utvecklas. Alla har vi någon gång startat upp med en idé och velat utveckla den.

Låt oss vara med på resan redan från start!

Snapchat

Snapchat är en populär social media-app som låter användare skicka foton och videor som försvinner efter några sekunder. Det unika med Snapchat är att det ger användarna möjlighet att lägga till olika filter och lägga till text och tecken på sina bilder, vilket gör det roligt att använda. Appen har också en Stories-funktion där användare kan dela en serie bilder och videor som visas under en 24-timmar period. Snapchat har blivit populärt bland unga vuxna och har också blivit en plattform för företag och organisationer att nå sina målgrupper.

Snapchat har blivit mycket populärt på grund av dess unika funktioner och enkla användargränssnitt. Användare kan enkelt ta en bild eller en video, lägga till filter och annan specialeffekter, och sedan skicka det till sina vänner. Bilderna och videorna försvinner sedan efter några sekunder, vilket ger användarna en känsla av frihet och förtroende att dela saker utan att behöva oroa sig för att det ska sparas för evigt.

Snapchats Stories-funktion har också blivit mycket populär. Det är en funktion som låter användare dela en serie bilder och videor under en 24-timmar period. Detta gör det möjligt för användare att visa sin vardag och dela sina äventyr med sina vänner på ett roligt och engagerande sätt.

Snapchat

Hur når man ut via sociala medier?

För att nå ut till konsumenter via annonsering på sociala medier finns det en del saker att tänka på. Välj dina sociala kanaler noggrant utifrån vilket målgrupp du vill nå. Det är också viktigt att skapa relevant innehåll för det du vill nå ut med. En bilfirma bör exempelvis inte publicera innehåll om recept då det inte är relevant för deras målgrupp.

Ett annat tips är att anpassa ditt budskap till din valda kanal genom att ha rätt mängd text och passande bilder. Sist men inte minst är det viktigt att använda sina sociala medier som en tvåvägskommunikation, då det är genom kommentarsfält och direktmeddelanden som interaktion skapas. Håll därför koll på din inkorg och se till att återkoppla så snart du kan för att visa att du är seriös och uppskattar dina följare!

Kontakta oss

Vill ni ha hjälp med er marknadsföring
eller höra mer om våra tjänster?

Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, för att tillhandahålla funktioner för sociala medier och för att analysera vår trafik. Vi delar också information om din användning av vår webbplats med våra partners inom sociala medier, reklam och analys. View more
Acceptera