LinkedIn som verktyg

Marknadsföring på LinkedIn innebär att använda plattformen för att nå ut till potentiella kunder och partners. Genom att skapa en företagsprofil på LinkedIn kan företag synas för professionella inom sin bransch och bygga ett nätverk av kontakter.

Företag kan marknadsföra sig på LinkedIn på många olika sätt. De kan till exempel publicera innehåll som blogginlägg, artiklar och videor på sin företagsprofil för att ge professionella inom sin bransch värdefull information och visa upp sina produkter och tjänster. Detta kan hjälpa företag att öka sin synlighet och bygga sin profil som en expert inom sitt område.

  • 90% av alla i Sverige använder Social medier
  • Nå din precisa målgrupp
  • Visa upp bilder, filmer & produkter
  • Anpassat material till varje målgrupp
  • Retargeting och analyser
  • Skapa ett varierat innehåll

Digital marknadsföring

För oss på Marknadsföringsbyrån började allt med en idé, en idé om att vilja utveckla den digitala marknadsföringen hos företag. Marknadsföringsbyrån startades 2016 och har sedan dessa bara växt sig större och starkare.

Marknadsföringsbyråns vision är att vara en fullservicebyrå som jobbar tillsammans med er för att ni ska uppnå era mål. Med ett nära samarbete kommer ni få experthjälpen ni behöver till ert företag. Med verktyg, kunskap och ett starkt team hjälper vi företag att attrahera nya kunder, öka konverteringen och växa! 

Vår tanke har alltid varit att alla företag ska få hjälp med att utvecklas. Alla har vi någon gång startat upp med en idé och velat utveckla den.

Låt oss vara med på resan redan från start!

Digital marknadsföring

För oss på Marknadsföringsbyrån började allt med en idé, en idé om att vilja utveckla den digitala marknadsföringen hos företag. Marknadsföringsbyrån startades 2016 och har sedan dessa bara växt sig större och starkare.

Marknadsföringsbyråns vision är att vara en fullservicebyrå som jobbar tillsammans med er för att ni ska uppnå era mål. Med ett nära samarbete kommer ni få experthjälpen ni behöver till ert företag. Med verktyg, kunskap och ett starkt team hjälper vi företag att attrahera nya kunder, öka konverteringen och växa! 

Vår tanke har alltid varit att alla företag ska få hjälp med att utvecklas. Alla har vi någon gång startat upp med en idé och velat utveckla den.

Låt oss vara med på resan redan från start!

LinkedIn

LinkedIn är en professionell nätverkingsplattform som låter användare skapa en profil som visar deras kompetenser och erfarenheter. Användare kan ansluta med varandra och företag, följa företag och branscher, och söka efter jobb. LinkedIn har också verktyg för företag att rekrytera och hitta lämpliga kandidater för jobb. Plattformen lanserades 2003 och har sedan dess blivit en viktig resurs för professionella att bygga och vårda sina nätverk.

LinkedIn är en av de största professionella nätverkingsplattformarna på internet. Det är ett bra verktyg för att hålla kontakten med kollegor och företag inom din bransch, samt att hitta nya möjligheter för karriärutveckling. Genom att skapa en komplett och aktuell profil på LinkedIn kan du visa upp dina kvalifikationer och erfarenheter för andra professionella och företag.

Det finns många fördelar med att använda LinkedIn. Förutom att kunna bygga ett nätverk och hitta jobb, kan du också följa företag och branscher för att hålla dig uppdaterad om vad som händer inom din bransch. Du kan också delta i grupper med andra professionella inom din bransch för att diskutera olika ämnen och lära dig mer om ditt område. 

LinkedIn

Hur når man ut via sociala medier?

För att nå ut till konsumenter via annonsering på sociala medier finns det en del saker att tänka på. Välj dina sociala kanaler noggrant utifrån vilket målgrupp du vill nå. Det är också viktigt att skapa relevant innehåll för det du vill nå ut med. En bilfirma bör exempelvis inte publicera innehåll om recept då det inte är relevant för deras målgrupp.

Ett annat tips är att anpassa ditt budskap till din valda kanal genom att ha rätt mängd text och passande bilder. Sist men inte minst är det viktigt att använda sina sociala medier som en tvåvägskommunikation, då det är genom kommentarsfält och direktmeddelanden som interaktion skapas. Håll därför koll på din inkorg och se till att återkoppla så snart du kan för att visa att du är seriös och uppskattar dina följare!

Kontakta oss

Vill ni ha hjälp med er marknadsföring
eller höra mer om våra tjänster?