FRANK jobbar med allt inom projektstyrning i bygg- och fastighetsprojekt. FRANK utvecklar och genomför fastighetsprojekt i ett transparent och nära samarbete med våra kunder – både offentliga och privata. De arbetar med CM/delad entreprenad, partnering samt traditionella och samordnade general- och totalentreprenader. De arbetar med de flesta typer av lokaler och byggnader.
FRANK ville börjar jobba aktivt med sitt varumärkesbyggande samt att öka sin digitala närvaro. Marknadsföringsbyrån arbetade strategiskt med FRANK för att nå ut till en större målgrupp och öka försäljningen. Genom att använda olika marknadsstrategier, sociala medier och sökmotoroptimering (SEO) kunde vi skapa en effektiv marknadsföringskampanj.
Samarbetet mellan Marknadsföringsbyrån och FRANK tog fart när FRANK först ville ha hjälp med en kampanj gällande radonmätningar. Vi på Marknadsföringsbyrån tog då fram ett koncept för det och jobbade operativt med kampanjen under en tidsperiod. Efter goda resultat för kampanjen presenterade vi ett koncept där vi agerar som en fullservicebyrå och får på så sätt stötta och hjälpa med alla delar inom marknadsföring. Genom att få agera fullservicebyrå har vi möjlighet att jobba brett och kunna bistå med den breda kunskapen och expertisen vi på Marknadsföringsbyrån besitter.
Marknadsföringsbyrån har varit en stark partner för kunden FRANK och hjälpt dem att öka sin närvaro på sociala medier med en imponerande ökning på 250%. Byrån har använt sig av en strategisk mix av kampanjer på sociala medier för att nå FRANKs målgrupp och öka deras online synlighet.
Till att börja med utvecklade vi en tydlig marknadsstrategi för att nå ut till rätt målgrupp. Vi utvecklade också en tydlig identitet för FRANK som kunde användas i alla marknadsföringskanaler.
LinkedIn var en viktig kanal för att nå ut till potentiella kunder inom företagssegmentet. Genom att publicera relevant innehåll kunde vi öka medvetenheten om FRANK och locka till sig nya affärsmöjligheter.
Kampanjer i sociala medier var också en viktig del i marknadsföringsstrategin. Marknadsföringsbyrån utvecklade speciella kampanjer för att locka till sig kunder som var intresserade av att köpa av FRANK. Genom att rikta annonser och kampanjer till en specifik målgrupp kunde de också öka chanserna för att få konverteringar.
Sökmotorsoptimering (SEO) var en annan viktig faktor i marknadsföringsstrategin. Marknadsföringsbyrån arbetade hårt med att förbättra sökresultaten för FRANK på Google genom att använda olika sökord och strategier. Detta gjorde det lättare för kunder att hitta FRANK när de sökte efter liknande produkter.
Som en sista del i att öka konverteringarna och bygga varumärke använde vi Google Ads för att öka synligheten av FRANK i sökresultaten. Genom att skapa relevanta annonser och rikta dem till rätt målgrupp ökad trafiken till webbplatsen och fler konverterade.
För oss på Marknadsföringsbyrån började allt med en idé, en idé om att vilja utveckla den digitala marknadsföringen hos företag. Marknadsföringsbyrån startades 2016 och har sedan dessa bara växt sig större och starkare.
Marknadsföringsbyråns vision är att vara en fullservicebyrå som jobbar tillsammans med er för att ni ska uppnå era mål. Med ett nära samarbete kommer ni få experthjälpen ni behöver till ert företag. Med verktyg, kunskap och ett starkt team hjälper vi företag att attrahera nya kunder, öka konverteringen och växa!
Vår tanke har alltid varit att alla företag ska få hjälp med att utvecklas. Alla har vi någon gång startat upp med en idé och velat utveckla den.
Låt oss vara med på resan redan från start!
Vill ni ha hjälp med er marknadsföring
eller höra mer om våra tjänster?